Kunjungan Penulis S.H. Al Attas

Friday, December 18, 2009

I Panel Penulis Itmam

Baru-baru ini, Syed Hussein Al Attas (gambar) atau lebih dikenali sebagai SH Al Attas, seorang penulis buku politik yang terkenal telah mengunjungi pejabat Yayasan Itmam.

Pada kesempatan lawatan itu, beliau telah dapat bertukar-tukar fikiran dengan beberapa orang juru dakwah yang berkebetulan berada di pejabat. Turut ada bersama dalam pertemuan itu ialah saudara Mohd Bilal bin Abdullah sebagai Pengarah Yayasan Itmam.

S.H. Al Attas mempunyai sebuah penempatan yang sangat bagus di kawasan Janda Baik. Penempatan itu yang dipanggil Wadi Hussein mempunyai satu aliran anak sungai yang jernih dan sejuk yang mengalir dari banjaran tanah tinggi.

Penempatan itu juga ditanami dan dihiasi dengan pelbagai pokok buah-buahan dan juga bunga-bungaan. Latar landskap sangat indah disusun dan tidak hairanlah jika Wadi Hussein ini telah diberi beberapa hadiah di peringkat nasional dan juga antarabangsa.

Dalam pertemuan singkat itu, S.H Al Attas telah melahirkan hasratnya untuk menjadikan penempatan Wadi Hussien itu sebagai sebuah Universiti Kehidupan. Wadi Hussien akan dijadikan tempat berkumpul orang ramai serta wacana ilmu dari masa ke semasa.

Ekoran dari kedatangan S.H Al Attas ke Yayasan Itmam, beberapa orang pendakwah yang diketuai oleh Ustaz Haji Abdul Halim Abas telah membuat kunjungan ke Wadi Hussien, Janda Baik, Bentong, Pahang.

Dalam kunjungan rombongan Yayasan Itmam tersebut, Tuan Syed Hussien Al Attas telah juga bermurah hati meraikan pelajar-pelajar madrasah tahfiz al-Quran dalam jamuan tengahari.

0 comments:

Post a Comment